Homenatge a Tete Montoliu  
 
     
 
L’edició d’enguany de la Mostra de Jazz de Tortosa està dedicada a la figura del compositor i pianista Tete Montoliu, amb motiu del desè aniversari de la seva mort. El lema TThanks for being here està extret d’una cançó del pianista, inclosa a l‘àlbum “T’estimo tant: Piano Solo 28-03-1996”.

Els organitzadors de la Mostra no han volgut limitar el record al músic només en el sopar-homenatge que cada any el festival ha dedicat a una figura destacada del món del jazz, sinó que es vol fer extensiu al llarg dels set dies del certamen. En aquest marc, es podrà veure una exposició en memòria de Tete Montoliu, cedida per l’organització ONCE, a la seu del Col•legi d’Arquitectes de Tortosa del 25 de juny a l’11 de juliol; així com una producció de la Mostra amb el ballarí i coreògraf Roberto Olivan i la seva companyia de dansa, Aka Moon. També es preveu organitzar trobades i conferències en record del gran mite del jazz català.
 
 
     
  Tete Montoliu (Barcelona, 1933 – 1997) va ser el primer pianista i compositor de jazz català que va transcendir les fronteres del país i va assolir el reconeixement internacional. Cec de naixement, va créixer en el sí d’una família amb una gran vocació musical, i va començar a tocar el piano de ben petit, iniciant-se en el jazz a través de la música d’un altre gran pianista cec, Art Tatum. Les seves primeres actuacions van ser a bars musicals de Barcelona, on la figura del jazz nord-americà Lionel Hampton el va descobrir.

Durant la seva vida, Tete Montoliu va gravar més de 60 discos amb composicions pròpies i arranjaments de músiques tradicionals; a soles o en companyia de Horacio Fumero (contrabaix) i Peer Wyboris (bateria). Entre els seus treballs destaquen “Body&Soul”, “Tete!”, “Tete a Tete”, “Lunch in L.A.”, “The Man From Barcelona” i “Tete en el San Juan”, gravat en directe a Madrid. També va tocar amb nombrosos artistes de la talla de Chick Corea, Stan Getz, John Coltrane, Ben Webster, Stephane Grappelli, Chet Baker i Paquito D’Rivera.