ARTURO SANDOVAL SEXTET Platea: 30€ / Amfiteatre: 20€  
 
 
  Dissabte, 5 de juliol 22:30 h – Teatre Auditori Felip Pedrell  
 
 
       
     
 
     
  El músic cubà Arturo Sandoval va començar a tocar la trompeta als 12 i als 15 va iniciar els seus estudis a l'Escola Nacional Cubana de les Arts. La fama internacional li va arribar amb el grup Irakere, que va fundar amb el saxofonista Paquito D'Rivera i el pianista Chucho Valdés. L’any 1981 va abandonar Irakere i va iniciar una gira amb el trompetista i director de orquestra Dizzy Gillespie.

Considerat un dels grans difusores de la música afrocubana, Gillespie es va convertir en un mestre inspirador per a Sandoval.

A més de temes de jazz, les més de 30 produccions discogràfiques de Sandoval inclouen temes de música clàssica, com el disc “Arturo Sandoval: The Classical Album”, que conté concerts de trompeta amb peces de Hummel i Mozart.

Exiliat a Miami, Sandoval ha participat també com a compositor i intèrpret de les bandes sonores dels Reis del Mambo, La Família Pérez i For Love or Country: The Arturo Sandoval Story.

Sandoval ha guanyat sis premis Billboard, un premi EMMY i quatre Grammy. L'últim el va rebre l'any 2007 en la categoria de Millor Àlbum de Jazz Llatí pel seu disc “Rumba Palace”.

Arturo Sandoval Sextet va participar amb una gran acollida en la XII Mostra de Jazz de Tortosa (2005).